Похвала Пресвятой Богородицы – наша благодарность Преблагословенной за любовь, веру, милость и заступничество

Близится к завершению Святая Четыредесятница. 4 апреля, в субботу пятой седмицы Великого поста, святая Церковь торжественно совершает молебное пение Акафиста, или благодарственной Похвалы Пресвятой Богородице. В Свято-Георгиевском храме Челябинска совершается Божественная литургия. Богослужение возглавил настоятель церкви, протоиерей Владимир Воскресенский, в сослужении клира.

Во время службы читался, как всегда в Богородичные праздники, отрывок из Евангелия от Луки: о том, как Господь посетил двух сестёр – Марфу и Марию: «В продолжение пути их пришел Он в одно селение; здесь женщина, именем Марфа, приняла Его в дом свой; у неё была сестра, именем Мария, которая села у ног Иисуса и слушала слово Его. Марфа же заботилась о большом угощении и, подойдя, сказала: Господи! или Тебе нужды нет, что сестра моя одну меня оставила служить? скажи ей, чтобы помогла мне. Иисус же сказал ей в ответ: Марфа! Марфа! ты заботишься и суетишься о многом, а одно только нужно; Мария же избрала благую часть, которая не отнимется у неё».

Похвала Пресвятой Богородицы

Это евангельское повествование напоминает нам о том, что самое главное в жизни – благая часть для спасения нашей души – это быть с Богом, слушать и исполнять слово Божие, ставить на первое место небесные, духовные сокровища, а не многочисленные земные блага и заботы. Пресвятая Богородица, которую мы с любовью чествуем, хвалим и прославляем, явила нам такой бесценный пример. Всю жизнь Она посвятила любви, вере и служению Господу. Осиянная небесным светом необыкновенной силы, Она была средоточием подлинно христианских добродетелей – смирения, кротости, любви, веры и милосердия. Она бесконечно утешала, помогала и вдохновляла, наставляла святых апостолов при своей земной жизни, и вот уже две тысячи лет помогает Своим предстательством и молитвой пред Престолом Божиим, будучи нашей Заступницей. Она просит о милости, ходатайствует пред Господом за всех людей – и праведных, и грешных, усыновив нас при Кресте Господнем в лице Апостола любви, Иоанна Богослова.

В Евангелии от Луки, в первой главе, рассказывается, как свершилось Благовещение Пресвятой Богородицы, которое мы будем торжественно праздновать 7 апреля. Архангел Гавриил принёс Пресвятой Деве Марии Благую весть – о том, что родится у Неё от Святого Духа Спаситель мира. Господь наш Иисус Христос – Мессия, который спасёт человечество, которого ждали, начиная от Адама, многие поколения людей. После Благовещения Пресвятая Дева Мария отправилась в нагорную страну, навестить свою родственницу, праведную Елисавету. И когда они встретились, при целовании Елисавета исполнилась Духа Святого и воскликнула: «Благословенна Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего! И откуда это мне, что пришла Матерь Господа моего ко мне?»…А Пресвятая Богородица, исполненная Духа Святого, ответила словами, которые мы называем «Песнь Богородицы» и постоянно слышим на богослужениях в Церкви:

«Величит душа Моя Господа, и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем, что призрел Он на смирение Рабы Своей, ибо отныне будут ублажать Меня все роды; что сотворил Мне величие Сильный, и свято имя Его»…

Это необыкновенные, пророческие слова. Как могла юная Дева предвидеть всё то, что уготовано Ей от Бога – похвалу и прославление от людей на всю историю человечества, до конца времён? Только силой и благодатью Духа Святого, будучи Богоизбранным сосудом, для воплощения Божественного замысла о нашем спасении.

Сам праздник «Похвала Пресвятой Богородицы», который мы совершаем в субботу пятой седмицы Великого поста, имеет давнюю историю. Этот праздник установлен в IX веке – за неоднократное избавление города Константинополя помощью и заступлением Пресвятой Богородицы от нашествия врагов. Богатая столица Византии всегда привлекала алчных иноземных завоевателей, часто на неё нападали извне, часто она была под угрозой неизбежной гибели и разграбления.

Как известно, святой равноапостольный император Константин Великий, основатель Константинополя, посвятил этот город Божией Матери. Он почитал Пресвятую Деву покровительницею своею и новой столицы. В честь Божией Матери в Константинополе были воздвигнуты многие храмы, в том числе и знаменитый Влахернский (с которым связан и любимый на Руси праздник Покрова Божьей Матери). В этом храме хранилась святая икона Преблагословенной, написанная святым евангелистом Лукой, а также священные предметы земной Ее жизни — риза и пояс.

И вот при императоре Ираклии, когда город осаждали с разных сторон персидские и скифские войска, патриарх Сергий пронёс на руках икону Пресвятой Богородицы по городским стенам, умоляя Господа и Божью Матерь о спасении города, о защите от завоевателей. В то время народ искал помощи в храмах Божиих, день и ночь умоляя Усердную Заступницу спасти свой город.

И вот случилось чудо. В ночь, когда соединенные силы агарян и персов с моря и с суши двинулись на город, внезапно восстала страшная буря, которая рассеяла и потопила суда нападавших. Остальные враги со стыдом бежали. Тогда, во всю эту ночь, благодарный народ, пребывавший во Влахернском храме, возгласил Защитнице града победную, всенощную и неседальную песнь (Акафист): «Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице!». И с того времени, в воспоминание столь великого чуда, Православная Церковь постановила празднество Похвалы Пресвятой Богородицы.

Сначала праздник акафиста совершался в Константинополе в том Влахернском храме, но позднее праздник был внесен в типиконы (уставы) монастырей святого Саввы Студийского и потом в церковные богослужебные книги, и с того времени сделался общим для всей Восточной Церкви.

Акафист Божьей Матери

1-я часть Акафиста

Кондак: Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: Радуйся Невесто Неневестная.

Икос 1: Ангел предстатель с небесе послан бысть, рещи Богородице: радуйся! и со безплотным гласом воплощаема Тя зря Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: радуйся, Еюже радость возсияет: радуйся, Еюже клятва исчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание: радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы: радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище: радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, звездо являющая Солнце: радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь: радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 2: Видящи святая Себе в чистоте, глаголет Гавриилу дерзостно: преславное твоего гласа неудобоприятельно души Моей является: безсеменнаго бо зачатия рождество како глаголеши, зовый: Аллилуиа.

Икос 2: Разум недоразумеваемый, разумети Дева ищущи, возопи к служащему: из боку чисту, сыну како есть родитися мощно, рцы Ми? К Нейже он рече со страхом, обаче зовый сице: радуйся, совета неизреченнаго таиннице: радуйся, молчания просящих веро. Радуйся, чудес Христовых начало: радуйся, велений Его главизно. Радуйся, лествице небесная, еюже сниде Бог: радуйся, мосте преводяй сущих от земли на небо. Радуйся, ангелов многословущее чудо: радуйся бесов многоплачевный струпе. Радуйся, Свет неизреченно родившая: радуйся, еже како, ни единагоже научившая. Радуйся, премудрых превосходящая разум: радуйся, верных озаряющая смыслы. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 3: Сила Вышняго осени тогда к зачатию браконеискусную, и благоплодная Тоя ложесна, яко село показа сладкое, всем хотящим жати спасение, внегда пети сице: Аллилуиа.

Икос 3: Имущи Богоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети: младенец же оноя абие познав Сея целование, радовашеся, и играньми яко песньми вопияше к Богородице: радуйся, отрасли неувядаемыя розго: радуйся, плода безсмертнаго стяжание. Радуйся, Делателя делающая Человеколюбца: радуйся, Садителя жизни нашея рождшая. Радуйся, ниво, растящая гобзование щедрот: радуйся, трапезо, носящая обилие очищений. Радуйся, яко рай пищный процветаеши: радуйся, яко пристанище душам готовиши. Радуйся, приятное молитвы кадило: радуйся, всего мира очищение. Радуйся, Божие к смертным благоволение: радуйся, смертных к Богу дерзновение. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 4: Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, целомудренный Иосиф смятеся, к Тебе зря небрачней, и бракоокрадованную помышляя, Непорочная: уведев же Твое зачатие от Духа Свята, рече: Аллилуиа.

И паки кондак: Взбранной Воеводе:

2-я часть Акафиста

И паки глаголем кондак: Взбранной Воеводе:

И другия икосы и кондаки, 6:

Икос 4: Слышаша пастырие ангелов поющих плотское Христово пришествие, и текше яко к Пастырю, видят Сего яко Агнца непорочна, во чреве Мариине упасшася, Юже поюще реша: радуйся, Агнца и Пастыря Мати: радуйся, дворе словесных овец. Радуйся, невидимых врагов мучение: радуйся, райских дверей отверзение. Радуйся, яко небесная срадуются земным: радуйся, яко земная сликовствуют небесным. Радуйся, апостолов немолчная уста: радуйся, страстотерпцев непобедимая дерзосте. Радуйся, твердое веры утверждение: радуйся, светлое благодати познание. Радуйся, Еюже обнажися ад: радуйся, Еюже облекохомся славою. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 5: Боготечную звезду узревше волсви, тоя последоваша зари: и яко светильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя: и достигше Непостижимаго, возрадовашася Ему вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5: Видеша отроцы халдейстии на руку Девичу, Создавшаго рукама человеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабий прият зрак, потщашася дарми послужити Ему, и возопити Благословенней: радуйся, звезды незаходимыя Мати: радуйся, заре таинственнаго дне. Радуйся, прелести пещь угасившая: радуйся, Троицы таинники просвещающая. Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства: радуйся, Господа Человеколюбца показавшая Христа. Радуйся, варварскаго избавляющая служения: радуйся, тимения изымающая дел. Радуйся, огня поклонение угасившая: радуйся, пламене страстей изменяющая. Радуйся, верных наставнице целомудрия: радуйся, всех родов веселие. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 6: Проповедницы богоноснии бывше волсви, возвратишася в Вавилон, скончавше Твое пророчество: и проповедавше Тя Христа всем, оставиша Ирода яко буесловяща, не ведуща пети: Аллилуиа.

Икос 6: Возсиявый во Египте просвещение истины, отгнал еси лжи тьму: идоли бо его Спасе, не терпяще Твоея крепости, падоша. Сих же избавльшиися вопияху к Богородице: радуйся, исправление человеков: радуйся, низпадение бесов. Радуйся, прелести державу поправшая: радуйся, идольскую лесть обличившая. Радуйся море, потопившее фараона мысленнаго: радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни. Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия во тьме: радуйся, покрове миру, ширший облака. Радуйся пище, манны приемнице: радуйся, сладости святыя служительнице. Радуйся, земле обетования: радуйся, из неяже течет мед и млеко. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 7: Хотящу Симеону от нынешняго века претавитися прелестнаго, вдался еси яко Младенец тому: но познался еси ему и Бог совершенный. Темже удивися Твоей неизреченней премудрости, зовый: Аллилуиа.

И паки кондак: Взбранной Воеводе:

3-я часть Акафиста

И по возгласе, кондак: Взбранной Воеводе:

И чтем другия шесть икосов и кондаков.

Икос 7: Новую показа тварь явлься Зиждитель, нам от Него бывшим, из безсеменныя прозяб утробы, и сохранив Ю, якоже бе, нетленну. Да чудо видяще воспоим Ю, вопиюще: радуйся, цвете нетления: радуйся, венче воздержания. Радуйся, Воскресения образ облистающая: радуйся, ангельское житие являющая. Радуйся древо светлоплодовитое, от негоже питаются вернии: радуйся древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози. Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным: радуйся, рождшая Наставника заблуждшим. Радуйся, Судии праведнаго умоление: радуйся, многих согрешений прощение. Радуйся, одеждо нагих дерзновения: радуйся, любы всякое желание побеждающая. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 8: Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на небеса преложше: сего бо ради высокий Бог, на земли явися смиренный Человек, хотяй привлещи к высоте, Тому вопиющия: Аллилуиа.

Икос 8: Весь бе в нижних, и вышних никакоже отступи неописанное Слово: снизхождение бо Божественное, не прехождение же местное бысть, и рождество от Девы Богоприятныя, слышащия сия: радуйся, Бога невместимаго вместилище: радуйся, честнаго таинства двери. Радуйся, неверных сумнительное слышание: радуйся, верных известная похвало. Радуйся, колеснице пресвятая, Сущаго на херувимех: радуйся, селение преславное, Сущаго на серафимех. Радуйся, противная в тожде собравшая: радуйся, девство и рождество сочетавшая. Радуйся, Еюже разрешися преступление: радуйся, Еюже отверзеся рай. Радуйся, ключу Царствия Христова: радуйся, надеждо благ вечных. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 9: Всякое естество ангельское удивися, великому Твоего вочеловечения делу: неприступнаго бо яко Бога, зряше всем приступнаго Человека, нам убо спребывающа, слышаща же от всех: Аллилуиа.

Икос 9: Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о Тебе Богородице: недоумевают бо глаголати, еже како, и Дева пребываеши, и родити возмогла еси? Мы же таинству дивящеся, верно вопием: радуйся, премудрости Божия приятелище: радуйся, промышления Его сокровище. Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая: радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая: радуйся, яко обуяша лютии взыскателе: радуйся, яко увядоша баснотворцы. Радуйся, афинейская плетения растерзающая: радуйся, рыбарския мрежи исполняющая. Радуйся, из глубины неведения извлачающая: радуйся, многи в разуме просвещающая. Радуйся, кораблю хотящих спастися: радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 10: Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, к сему самообетован прииде, и Пастырь сый яко Бог, нас ради явися по нам Человек: подобным бо подобное призвав, яко Бог слышит: Аллилуиа.

И паки кондак: Взбранной Воеводе:

4-часть Акафиста

И паки поем кондак: Взбранной Воеводе:

И чтем оставльшияся шесть икосов и кондаков.

Икос 10: Стена еси девам Богородице Дево, и всем к Тебе прибегающим: ибо небесе и земли Творец устрои Тя Пречистая, вселься во утробе Твоей, и вся приглашати Тебе научив: радуйся, столпе девства: радуйся, дверь спасения: радуйся, начальнице мысленнаго наздания: радуйся, подательнице Божественныя благости. Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно: радуйся, Ты бо наказала еси окраденныя умом. Радуйся, тлителя смыслов упражняющая: радуйся, сеятеля чистоты рождшая. Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения: радуйся, верных Господеви сочетавшая. Радуйся, добрая младопитательнице девам: радуйся, невестокрасительнице душ святых. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 11: Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти Царю Святый, ничтоже совершаем достойно, яже дал еси нам Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Икос 11: Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зрим святую Деву: невещественный бо вжигающи огнь, наставляет к разуму Божественному вся, зарею ум просвещающая, званием же почитаемая, сими. Радуйся, луче умнаго солнца: радуйся, светило незаходимаго света. Радуйся, молние души просвещающая: радуйся, яко гром, враги устрашающая. Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение: радуйся, яко многотекущую источаеши реку. Радуйся, купели живописующая образ: радуйся, греховную отъемлющая скверну. Радуйся, бане, омывающая совесть: радуйся чаше, черплющая радость. Радуйся, обоняние Христова благоухания: радуйся, животе тайнаго веселия, радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 12: Благодать дати восхотев долгов древних, всех долгов решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати: и раздрав рукописание, слышит от всех сице: Аллилуиа.

Икос 12: Поюще Твое Рождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храм Богородице: во Твоей бо вселився утробе, содержай вся рукою Господь, освяти, прослави, научи вопити Тебе всех: радуйся, селение Бога и Слова: радуйся, святая святых большая. Радуйся, ковчеже позлащенный Духом: радуйся, сокровище живота неистощимое. Радуйся, честный венче царей благочестивых: радуйся, честная похвало иереев благоговейных. Радуйся, Церкве непоколебимый столпе: радуйся, царствия нерушимая стено. Радуйся, Еюже воздвижутся победы: радуйся, Еюже низпадают врази. Радуйся, тела моего врачевание: радуйся, души моея спасение. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 13: О всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово, нынешнее приемши приношение, от всякия избави напасти всех, и будущия изми муки, Тебе вопиющих: Аллилуиа.

Сей кондак глаголи трижды.

И паки чтется 1-й икос: Ангел предстатель:

Икос 1: Ангел предстатель с небесе послан бысть, рещи Богородице: радуйся! и со безплотным гласом воплощаема Тя зря Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: радуйся, Еюже радость возсияет: радуйся, Еюже клятва исчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание: радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы: радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище: радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, звездо являющая Солнце: радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь: радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся Невесто Неневестная.

И паки кондак: Взбранной Воеводе:



 

 

Новости сайта

08 Октября 2010
 Какие вопросы волнуют людей? Возможно, Вы сами хотите задать вопрос священнику Свято-Георгиевского храма. Тогда Вам сюда...
08 Октября 2010
 О прошлом и настоящем в фотографиях. Возможно и Вы были участником тех событий. Смотрите в разделе "Фотоальбом".
08 Октября 2010
 Храм в честь святого великомученика Георгия Победоносца на улице в честь легендарного полководца Георгия Жукова. Читайте здесь, это интересно.
08 Октября 2010
 Колокола нашего храма первым опробовал Владимир Петровский - лучший звонарь России. Читайте в разделе "СМИ о Храме".
08 Октября 2010
 Посмотреть на наш Храм с космической орбиты? Это возможно, в разделе "Адресная информация".

Я хочу помочь Храму

Дорогие братья и сестры!

Планируется выполнить мозаику святого Храма над центральным входом. О стоимости работ в настоящее время ведутся переговоры с изготовителем.

Вы можете перечислить средства на счет Храма (банковские реквизиты). Сердечно благодарим Вас за желание помочь в строительстве Храма!

Адресная информация

Местная православная религиозная организация Прихода храма в честь святого Великомученика Георгия г. Челябинска

 

  • Адрес: 454047, г. Челябинск, ул. Жукова, 30 (Металлургический район)
  • Регистратура Храма: (351) 270-74-84
  • Настоятель: (351) 225-47-40
  • E-mail: info@georgy74.ru
  • Посмотреть схему проезда
  • Посмотреть на Храм из космоса
  • Проезд до Храма городским транспортом
  • Задать вопрос
  • Юридические реквизиты

 

Подробная информация ...

Вы находитесь здесь :  Будни и праздники Жизнь Храма Последние события Похвала Пресвятой Богородицы – наша благодарность Преблагословенной за любовь, веру, милость и заступничество